onsdag den 1. juli 2009

Afstandspuder eller engangsvaskeklude?

Jeg kan godt lide at bruge afstandspuder til at løfte fx et stempelmotiv på et kort. Selv når jeg bruger frygtelig mange puder til for at det ”glat” ud, synes jeg aldrig at det er helt godt. Så stødte jeg på et kort, formentlig ”made in Taiwan”, hvor et motiv var løftet med skumgummi! Den idé tog jeg straks til mig. Bare dobbeltklæbende tape bag på motivet, af med strimlerne, klaske en engangsvaskeklud på og klippe til (pas på tapen ikke er for tæt på kanterne). Så ved jeg ikke om det er fordi mine engangsklude er omkring 10 år gamle, at jeg har problemer med at få strimlerne af, når jeg bagefter sætter tapen på kluden.. men her er det så jeg fører tapen ud over kanten, så den klistrer på mit underlag.. så kan jeg nemt tage tapen af og klippe til.. og så klask ,slam, på med motivet, der hvor man vil have det og færdig med arbejde.
Ikke alene synes jeg altså bedre om slut resultatet, jeg slipper også for at rode med de små puder. Jeg hader især affaldet.. de små firkanter, der altid havner uden for min skraldespand :-
Jeg ved ikke, om man overhovedet kan se, hvordan det virker med vaskekluden under motivet på kortet, men jeg er sikker på, at man kan se, at det slet ikke ”buler” nogle steder.
Servicemeddelse til ”ammehjerner” – engangsvaskekludene i dette eksempel er af skumgummi. Det er ikke vådservietter eller vaskeservietter som man bruger til de små barnenumser (eller til at rense stempler med).
Sikke en masse for så lidt.. og mon ikke jeg snart skulle finde sengen?
Knuz til alle
Nikolette

8 kommentarer:

  1. Flot kort du har lavet og supergod ide med skumservietten. ( Ammehjerner.. thi hi ; ) ) Vi ses i aften ikk?

    SvarSlet
  2. Fint kort - og lyder da som en god ide med skumsvampene - især din gode service-forklaring. Fnis.... Men jeg er nu ret glad for de små dimser - så får jeg da lidt motion når jeg bukker mig efter de små firkanter, som du har helt ret i har deres eget liv og ender de mest mystiske steder.

    SvarSlet
  3. Et skønt kort. Nogle rigtig søde detaljer. En super god ide med at sætte skumklude under billedet. Hi hi har fanget den det er nu også mange år side jeg havde amme-hjerne. I min alder hedder det vist det demens......øh hvor kom jeg fra. Jo skøn ide. Den skal jeg huske.
    Du må forsat ha' en dejlig solskins aften.:)

    SvarSlet
  4. Et super flot kort. Den der med vaskekluden må jeg da vist prøve.

    SvarSlet
  5. Rigtig sødt kort og super ide med de skumklude, det må prøver.

    Jeg har ladt en lille udfordring til dig på min blog.

    Tak for hjælpen med mit nye legetøj.

    Ses lørdag.

    SvarSlet
  6. KANON forklaring, så kan selv TUMPER og Ammehjerner være med. TAK !

    SvarSlet
  7. Skøn ide med engangsvaskeklude....har aldrig hørt om det før. Kanon.
    Super sødt kort.

    SvarSlet
  8. Lækkert kort du har lavet, og fed idé. Jeg bruger mange 3D puder til mine kort ;o)))

    SvarSlet