torsdag den 1. oktober 2009

Overgiver mig (hvis jeg var en hund ville jeg ligge på ryggen med poterne i vejret GG)

How to

..og det må jeg jo hellere gøre noget ved (mens jeg undrer mig over, hvem den anonyme, der virker mest utålmodig er gg). Og det blev til en kort how-to.



Her er hvad du skal bruge

Nogle papirblomster, som du ikke lige har fået brugt og måske synes er blevet lidt kedelige at bruge.

En (mini-) brad

En punch/die som kan bruges til støvdragerne (som her kan det ligne et snefnug). Du kan også klippe tynde strimler i et stykke papir og bruge i stedet.

Craft Flock (pulver i forskellige farver, som næsten ligner vaskepulver-sne).

Vand og (skole-) lim.





Først samler du de blomster-blade du vil bruge og samler dem evt. med en brad, så du har godt styr på dem.



Dette er en punch, som jeg har standset ud. Så kommer jeg lim på spidserne og drysser flock på. Her har jeg valgt en gul flock. Den har jeg klar.. normalt til kronbladene er tørre. Jeg folder støvdragerne op og er blomsten lille klipper jeg bunden af, selv om det så bliver lidt svær at styre.

Dyp nu blomsten i vand og krøl bladene ind mod midten, så den bliver 3D. Jeg har haft bedst held med at bruge en pincet, når blomsten er samlet med en brads, mens det er lettere at krølle blomsten, når kronbladene ikke er samlet med en brad. Men så kan den være lidt sværere at styre under tørringen og når støvdragerne skal monteres.



Det er svært at se på billederne, men på nogle af papirblomsterne trækker farven ud og bliver mørkere yderst på bladet. Det er en ret god effekt.



Til sidst limer du støvdragerne ind i midten af blomsten. Her kan du virkelig lege med farven på støvdrager og "støvet".



Og så skal denne blomst bare tørre, så er den klar til brug på et kort eller...



God fornøjelse!





6 kommentarer:

  1. Kanon TUT. Tak for den ; ) Mon ikke man har en blomst eller to som kan bruges til det formål ; )
    ps. Du må ikke skrive sådan noget med at ligge på ryggen med lapperne i vejret. Det dannede straks billeder GGG.
    God torsdag til dig.

    SvarSlet
  2. For pokker da det er en god ide.
    Tusind tak for en fed How to. Jeg skal helt klart lave nogle selv. Har en lille lager af blomster jeg ikke rigtig får brugt, men på denne måde blive de jo vildt eksklusive. Herligt.
    Tusind tak for en skøn ide.
    Vi ses søndag. Der er 9 tilmeldte og så mig. Jeg håber det bliver vildt hyggeligt.

    SvarSlet
  3. Wauu, super ide.. Den skal da prøves af en af dagene.. Tak for du delte denne Hemmelighed med os :-) Nu må jeg også ud og købe flock..
    God torsdag
    kh Jayne

    SvarSlet
  4. Jer der hund der ligger ved siden af med mine 4 gummihjul i vejret !!! - KANON sjove og flotte blomster. Og TAK for et godt SH kursus... ja jeg arbejder videre med den....
    Stine66

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med din måde at lave blomster, det er jeg simpelthen nød til at prøve ;o)))))

    SvarSlet
  6. God fornøjelse i dag. Husk at tage billeder, så vi kan se hvor store de er blevet. Er det så i dag i skal vælge.?

    SvarSlet